RAMAZANSKA VAKTIJA 2024.

Home » Suneti iftara – kako se iftario Allahov poslanik
Religija

Suneti iftara – kako se iftario Allahov poslanik

Pošto se nalazimo u mjesecu Ramazanu, i svakim danom se sehurimo i iftarimo, lijepo je da vjernik upotpuni svoj post na način tako što će iftariti onako kako je to činio Allahov Poslanik.

1- Allahov Poslanik je preporučio požurivanje sa iftarom

Kada vjernik bude siguran da je sunce zašlo, da je period posta završio, kada čuje učenje ezana, sunnet je da požuri sa iftarom. Suprotno onome što čine neke od zabludjelih sekti, koje odgađaju iftar do pojave zvijezda.

Kazao je Allahov Poslanik: „Ljudi neće prestati biti u dobru/hajru sve dok budu požurivali sa iftarom“ (Buharija i Muslim, od Sehl ibn S’ada, r.a.)

2- Pohvalno je da postač iftari sa svježim datulama, ako nema onda sa suhim datlama, ako nema onda sa vodom

Iščitavajući sunnet Allahovog Poslanika nalazimo da je uobičavao da iftari sa svježim datulama/rutabom, ako nebi našao svježe datule onda bi se iftario sa suhim datulama, a ako ne bi imao ni suhih datula iftario bi sa vodom.

Od Enesa, r.a., sluge Allahovog Poslanika se prenosi da je kazao: „Allahov Poslanik bi se iftario prije nego bi klanjao namaz. Iftario bi se sa nekoliko svježih datula/rutaba, a ako ne bi imao rutaba onda bi se iftario sa nekoliko suhih datula, ako ne bi imao suhih datula onda bi se iftario sa nekoliko gutljaja vode.“

(Tirmizi, vjerodostojnim ga je ocijenio šejh Albani)

3- Iftariti se prije nego li se klanja namaz

Neki ljudi iz predostrožnosti odgađaju iftar, pa se iftare tek nakon što klanjaju akšam namaz, ili tek nakon što muezin završi sa ezanom. Prethodno citirana predaja Enesa, r.a., jasno ukazuje da je sunnet Allahovog Poslanika bio da se iftario prije klanjanja namaza.

4- Proučiti dovu prilikom iftara

Allahov Poslanik prilikom ifrata bi goovrio sljedeču dovu:

«ذَهَبَ الظَّمَأُ وَابْتَلَّتِ الْعُرُوقُ، وَثَبَتَ الْأَجْرُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ»

„Zehebez-zameu, webtelletil-‘uruku, we sebetel-edžru inšaallah.“

„Nestalo je žeđi, žile su se nakvasile, a nagrada je obezbjeđena, inšallahi.“

Učenje spomenute dove zabilježio je imam Ebu Davud, od Ibn Omera, r.a., a  vjerodostojnost  ove predaje potvrdio je šejh Albani.